klas 3


vaardigheid training

vaardigheid training periode 1, Deze periode werk ik samen met Walid en aouiss. we gaan samen een onderzoek doen op of een theezakje even goed mengt in heet water als in warm water. we begonnen eerst met het samen bedenken van een onderzoeksvraag. na dat we dat hadden gingen we een plan maken wat betreft wie wat zou doen. iedereen heeft nu een taak en als alles verloopt zoals besproken hopen we dat we dit onderzoek afsluiten met een mooie cijfer en antwoord op onze vraag!

onderzoeksvraag (natuur): Mengt een thee zakje even goed in koud water als in heet water?.

project 1:

de opdracht was: Als je een sportprestatie wil leveren dan moeten de componenten kracht, snelheid, conditie, bewegelijkheid, mindset, voeding en rust in balans zijn. Wanneer je langere tijd aan het sporten bent zal je op een gegeven moment merken dat de progressie niet meer zo snel gaat zoals in het begin. Om verdere progressie te boeken kun je de trainingsfrequentie opvoeren, maar als je tijd schaars is kun je er ook voor kiezen om (tijdelijk) van trainingswijze te veranderen zodat het lichaam een nieuwe trainingsprikkel krijgt. Door op een andere wijze te trainen is het mogelijk om de gewenste progressie te boeken. In deze opdracht meet je de vooruitgang van een sporter door middel van een zelf ontworpen trainingsmiddel/ trainingsmethode.

de onderzoeksfase voor dit project was: Onderzoek of jouw hulpmiddel/training helpt bij de ontwikkeling van de vaardigheid. Wat is je verwachting? Wat is het startniveau van de spelers? Houd een nulmeting en beschrijf de resultaten. Maak hiervoor bijvoorbeeld gebruik van een rubric. Houd de vorderingen tijdens meerdere trainingen bij. Merk je verschillen? Hoe verklaar je dit? Moet je nog de oefening/het prototype aanpassen om een beter resultaat te krijgen?

onze resultaat: 

  Plan van aanpak

Namen: Alina, Jehro, Gozde en Yasmine

Docent: J. Appelman

Vak: O&O

Datum: 24-11-2022

De opdracht

Ontwerp een trainingsmiddel/ trainingsmethode voor een sportclub en onderzoek de effectiviteit ervan.

Opdrachtgever

Wij hebben voor el mazouni coaching gekozen, El Mazouni Coaching en Sportbegeleiding ondersteunt en begeleidt jongeren van 8 tot 27 jaar op diverse leefgebieden. Door middel van verschillende projecten gaan we eenzaamheid, stress, overgewicht en een laag zelfbeeld tegen. Dit doen we in een veilige en vertrouwde omgeving met gelijkgestemden en professionals. Onze unieke aanpak in coaching zorgt ervoor dat jongeren sociaal geactiveerd, weerbaarder worden en vooral belangrijk is dat onzichtbare en geïsoleerde jongeren een stem en gezicht krijgen.

Email: info@elmazouni.com

Telefoonnummer: 0623354770

Opdracht

De opdrachtgever wilde een een warming-up+positiespel+partijen (voetbal). Onze doelgroep voor deze training zijn meisjes van 8 t/m 13 jaar. Voor de training die we gaan geven willen wij het positiespel verbeteren. Om dit te verbeteren willen wij een aangepaste training bedenk voor de meisjes.

De huidige situatie

De huidige situatie van de meiden is dat ze moeite hebben met hun positie spel in het veld, ook hebben ze moeite met hun warming up. Ze hebben geen goeden vaste warming up en doen daarom vaak de warming up slecht en zijn dan niet goed opgewarmd. Daarom willen wij hun helpen met het verbeteren van het positiespel en de warming up.

Programma van eisen

  • Het idee moet geschikt zijn voor kinderen van 8-13 jaar

  • Het idee moet effectief zijn

  • Het idee moet simpel zijn

  • Het idee moet een warming-up, positiespel en partijen bevatten.

  • De training mag max 1 uur duren

Overige informatie

Het idee wordt in een vorm van een training gegeven. De communicatie met de opdrachtgever gaat via DM ( Instagram) en de mail.

Training idee

Soort trainingsvorm: positiespel 

Teamtaak: Storen, opbouwen, omschakelen aanval naar verdedigen en verdedigen naar aanval 

Aantal spelers: 13 tot 16 spelers 

Een andere manier om het positiespel aan te leren is een chaos situatie. Op die manier dwing je de spelers om snel na te denken en zodat ze zich de hele tijd moeten aanpassen aan het spel. In dit spel zit geen richting maar wel veel chaos, en dat is de doelstelling van deze oefening. Daarna komen er veel spelregels bij als de trainer dat wilt. Zoals de vijf seconden regel, dat is een regel dat de speler maximaal de bal vijf seconden aan zijn voeten mag hebben. Hoe scoor je punten? Op het veld staan twee goals elk aan een kant tegenover elkaar. Op het goal zijn lampjes die gaan branden als de trainer een knop indrukt. Het doel dat licht geeft daar moet gescoord worden. 

Po : sport en beweegn o en o 3c4 [Automatisch opgeslagen].odp

dit is de powerpoint van onze presentatie.  

ik was deze periode erg tevreden met mijn groepje. iedereen was tevreden met de opdrachten etc. er waren geen problemen en iedereen hielp elkaar als iemand het niet snapte. ik zou graag nog een keer willen werken met hun! 

dank voor het lezen. 








je hebt het einde bereikt. verder kom je niet :) .
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin