opdrachten periode 1

opdracht1: het vallende ei

                                                       

opdracht1: het vallende ei.

je moet een ei laten vallen van 5 meter. maar het mag niet kapot. WHATT??!! dat dachten wij ook maar kijk hoe het ons toch is gelukt.  

hier boven zie je een afbeelding van wat er uiteindelijk is gemaakt. 

mijn team genoten en ik  hebben eerst een plan gemaakt en dit getekend op papier. Pas toen iedereen samen had besloten welk idee we zouden toepassen gingen we aan de slag. We begonnen met het verdelen van het werk. (wie wat zou doen) Daarna gingen we aan de slag. toen iedereen klaar was met wat hij/zij moest doen hebben we alle delen aan elkaar gevoegd. dit is wat er uiteindelijk van gekomen is. En het ei kwam er toch heel uit!


 

Opdracht2: het rotokopter


''Je moet zelf iets maken dat heel lang in de lucht blijft.'' Dit is wat er ons precies is gezegd. Toen we dit het eerst hoorde dachten we echt van ''WWAATTT!!!'' maar wij kwamen er achter dat we te ingewikkeld dachten en dat het toch te doen was. En hoe zie je hier onder.

We begonnen eerst met het zoeken op internet voor inspiraties. Daarna heeft ieder voor zich er 3 gekozen. Hier na hebben we samen gekozen welke idee we zouden uitvoeren. Toen gingen we aan de slag. We begonnen met een taakverdeling. Uiteindelijk is dit er van gekomen.


Opdracht 3: ontwerpcyclus 


We kregen als opdracht: '' leg met behulp van een presentatie uit wat een ontwerpcyclus is.'' Met deze opdracht waren we eigenlijk erg blij omdat we al ongeveer wisten wat het is: een herhalende proces. Maar dit was natuurlijk niet genoeg dus gingen we weer aan de slag. Eerst begonnen we met een taakverdeling uiteindelijk toen iedereen klaar was met zijn taak was de onze presentatie ook al klaar. Hier onder zie je onze link naar onze presentatie.  ontwerpcyclus.odp 


Opdracht 4: Artcadia




met een groepje kregen we de opdracht om een idee te bedenken voor het jaar 2080. We hadden de mogelijkheid tussen: milieu en ruimte, mobiliteit, gebouwen en water. Met de groep hebben we uiteindelijk gekozen voor Mobiliteit. En met dit gingen we ook weken lang aan de slag. We gingen onderzoeken voor een idee dat nuttig is voor 2080. Uiteindelijk hebben we gekozen voor: De onderwatertrein.

(de link hier onder is de presentatie van de Onderwatertrein.)  

https://caland.sharepoint.com/:p:/s/2deklasOO-TEAM2/EdSchNyolGRDgbG1g8-M9h0BLaO-LBwlTCnWXG9XbU1Pdg?e=ba9Pnf 

We hebben een presentatie gemaakt over onze project maar om onze project te verduidelijken hebben we ook een poster gemaakt. in die poster zie je eigenlijk in kort wat onze project is en waar het over gaat.

(hier onder zie je de link van de foto's van onze poster.)

Presentatie.odp 

hier boven zie je de link van de thema's van onze project Artcadia. wij hebben als groep mobiliteit gekozen. 

Na een paar weken hebben te horen gekregen dat we dus in de top 3 ideeën zaten van Nederland maar welke plaats wisten we nog niet daarom zijn we uitgenodigd als team om ons idee nog een keer te presenteren en dan te horen krijgen welke plaats we zijn geworden. Na een mooie en leerzame dag zijn wij 2e van Nederland geworden. (blijkbaar stonden we gelijk met de 1e plaats maar omdat er uit eindelijk toch een beslissing genomen moest worden zijn we 2e geworden dus niet omdat we min punten hadden) Maar toch vond ik het een mooi dag en ik heb er van genoten!

Technasium to the rescue. 

Wij zijn leerlingen van het Calandlyceum Amsterdam. Wij zijn oorspronkelijk 2 klassen die gemengd zijn. Uit deze 2 klassen zijn er weer teams gemaakt. de docenten van de beide klassen zijn: van der Ende en Appelman. Docenten hebben ons gemengd om onze samenwerking en communicatie te vergoten, want we gaan nog heel vaak moeten samen werken met andere groepen klassen en bedrijven daarom is het nu echt verstandig om dit te kunne doen anders gaat het nogal moeilijk worden. Nu naar het probleem. Wij hebben de opdracht gekregen om een idee te bedenken voor het probleem:

''Nederland heeft steeds meer last van langere periodes van droogte, afgewisseld met extreme regenval. Dit leidt tot schade aan infrastructuur, natuur en landbouw en tot problemen, zoals bodeminklinking en verzilting. Ons land is ingericht op het afvoeren van water en niet op het vasthouden ervan.''

De sparren in het Amsterdamse bos worden gegeten door kevers die die in de omgeving van de bomen zijn en bij de bomen zelf. De meeste bomen zijn al ernstig kapot en opgegeten. Als er geen oplossing of alternatief bedacht word dan gaan alle bomen in een korte termijn dood. Met dit probleem gaan wij als klas 2B4 en 2A4 mee aan de slag.

                              DE FIETSERSBOND

Ik zit bij dit project met ayoub, Gozde en damian in het team. Wij hebben de opdracht gekregen om een spel te maken voor kinderen uit groep 3 van een willekeurige basisschool. De opdrachtgever is de fietsersbond die wil zorgen dat er veilig word gefietst in de stad. Wj gaan hun daar bij helpen met dit project. Na de uitleg hebben wij meteen voor deze opdracht de Mijlpaal gekozen omdat dat mijn oude basisschool is, we zijn op de dag dat we de opdracht kregen meteen naar de school gegaan. Toen vond de docent van groep 3A het goed dat we het spel voor hun gingen maken. Het project was soepel verlopen omdat we allemaal goede teamverdeling hadden en goed aan het werk waren. de tijd ging snel voorbij en voor we het wisten was de technasium parade. Hier hadden we ons idee laten zien aan de bezoekers en we hadden het spel helemaal uitgelegd. Toen we naar De Mijlpaal gingen om het spel te geven vonden de kinderen het een leuk spel..

je hebt het einde bereikt. verder kom je niet :) .
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin